Saturday, August 27, 2011

Baru Tahu BUFFERED EARNINGS (BE) Tu Ape


Semoga yang membaca dan yang terbaca dirahmati ALLAH selalu & dimurahkan rezeki oleh ALLAH..

Cakap pasal BE ni, aku dah tahu ape maksud die. Sebelum ni aku dok tengok kat blog2 kawan je. Aku mati2 ingat BE ni yang campaign tu.

Bukan..

BUFFERED EARNINGS = PENDAPATAN TAMBAHAN
*Nak tau dapat BE ke tak, buke akuan nuffnang korang kat earnings tu, kalau ade kelainan kat earnings & terpampang tulis BE tu, ade la.

CONTOHNYE:

Klik untuk lagi clear
Ooooo.. =) Itulah gunenye google translate. Aku check kat google je.Dah malas nak check kat kamus.

Aku pun tak tahu macam mane boleh dapat BE. Aku rase 2 je tips die (dari kaca mata aku):

1. Rajin2kan update blog (tapi aku tak rajin update blog), dan;

2. Menulis dengan seikhlas dan selapang hati kite (bukan fikir nak kejar nuffnang).
Aku rase dari situ ape yang kite tulis, readers akan dapat feel ape yang kite nak sampaikan, ape yang kite nak luahkan. Erti kate lain,betulkan niat kite dulu. =)

Alhamdulillah walaupun blog aku tak seberape, tak sangke pulak ade advertisers yang interested nak tempek iklan dieorang kat sini. KLIK SINI.

2 comments:

MH Backbones

MH Jerit