Saturday, December 18, 2010

Ustaz Oh Ustaz..

Salam..

Macam-macam terjadi sekarang ni kan.. Tadi pagi MH tengok berita kat TV3. Ade kes pecah rumah.. Kes pecah rumah di rumah pengacara Al-Kulliyyah. Ustaz tu kate ni first time berlaku kat die.

Tapi yang MH sedih pasal ustaz nie, bile care die bercakap bagaikan menuding jari menyalahkan jiran-jirannya pulak.Die seolah-olah menyalahkan jiran-jiranya kerana tidak prihatin atas ape yang berlaku sehingga berlaku kejadian pecah rumah di rumahnya.


MH kesal dengan kata-kata yang keluar dari mulut seorang ustaz. Cara percakpannya tidak mencerminkan seorang ustaz. MH tahu kita ni manusia,tak sempurna tapi kenape perlu salahkan jiran-jiran dengan ape yang sudah berlaku. Tahu la sedih tapi jiran lak dipersalahkan..
Redha dan report je kat polis sudahla kan.. Mesti jiran-jiran yang tengok berita tu,kecik hati. 

MH sesekali tak kan letak post ni dalam kategori MH Islam.. Kerana cara dan sikap yang ustaz itu tunjuk tidak memantulkan Islam sebenarnya.
Korang nak mara ke or korang nak setuju, itu adalah hak masing dan pendapat masing-masing.Tapi itulah realitinya.

**Ilmu ustaz lg up dari org len,so expect kate2 die bhikmah jugak. =) bagaimnapun,manusia tu tak sempurna & tak lari dari lakukan kesilapan. Tapi bagaimana org nak percayekn org2 alim klu bersikap sebegitu. Fikirkanlah.......................... Bertambah lagi pandangan negatif Barat terhadap Islam.**

4 comments:

MH Backbones

MH Jerit