Friday, December 24, 2010

Birokrasi & Birokrasi & Birokrasi

Salam..

Penatnya aku dengan birokrasi nie.. Tukar goverment lah kalau macam tu. Tapi masalahnye, tak kire sape pun jadi PM, sume same je. Gilakan kuasa.. Suka susahkan pelajar je! Bengang nie sebab ptptn asyik tersangkut je. 

Bukannye sebab result teruk ke ape (mintak2 result maintain and improve lg baik la kn..Amin..). Mane tak bengangnye. Dah 2 kali beb.. DUA KALI TERSANGKUT. Last year and this year...

Korang tahu tak birokrasi tu ape? Birokrasi tu lebih kurang prosedur yang kita kena ikut. Prosedur2 nie kebanyakkannya banyak menggunakan kertas.Banyak guna kertas ok.. Jadi,banyak surat yang telah ditulis,diprint and dihantar.

Isi borang yang tu yang ni, tulis surat yang tu yang ni, print yang tu yang ni.. see,suma itu menggunakan kertas kn.

Entahlah.. Tak tahu la berapa banyak lagi dieorang nak 'kertas' yang boleh settlekan kesulitan yang dialami ini.  Kertas banyak dihabiskan, ink banyak guna, duit banyak keluar. Complicated betul bab2 finance nie..

Dari cerita :

--> kad bank ditunggu selama 2 tahun (naik turun bank muamalat selama 2 tahun semata2 nak dapatkan kad atm! )  

--> ptptn tak bank-in duit sebab bank muamalat yang !@#$$%$#%$^&***&^%$#! tu salah key in num ic aku (gila lah.. aku kena naik turun bank n ptptn brape kali pn xtau.mengalahkan orang naik turun mahkamah.). 

Sebenarnye aku tak perlu pun susah2.. Supposely bank !@#$%^&* tuh kena mintak maaf secara tertutup kt ptptn (dan patut mintak maaf kat aku sekali !@#$%^&*).

--> Latest nie, aku tak tahu nak cerita macam mane.. Lagi la serabut + complicated + !@#$%^&* + !@#$%^&*...

**Korang yang tak penah rase, tak kan paham ar.. Kalau korang suruh aku bersabar, thanks. Tapi itu bukanlah satu nasihat yang aku tak boleh terima dah buat mase nie.Sekian..**

**Just hope benda2 nie tak akan terjadi kat orang lain dah.. Perit gile. ALLAH saje yang Maha Mengetahui & Memahami ape aku rase..**

**Inilah kebaikkan berblog,at least kurang ckit beban. bila dpt muntahkan suma balik wlupun ada jugak muntah tu tak keluar..Inilah cara aku sekarang mlepaskan tekanan.Writing as vitamin for me..**

No comments:

Post a Comment

MH Backbones

MH Jerit